lördag 10 juli 2010

värmeslag

Nu är den lilla grisen också sjuk! Han hade nästan 40 graders feber i natt. Likt en kamelont anpassar han temeraturen efter omgivningen. Ja, för vi har nog runt 40 grader inne här hemma! Helt galet! Det är ju härligt med sol och värme men INTE när man har sjuka barn. Svetten lackar och barnen gnäller. Vi tog en omväg till Maxi idag bara för att få njuta av den svalkande ac:n en stund extra. Väl där gick vi lugnt utan stress och njöt av svalkan. Jag kom på mig själv med att gnola på en gammal kyrkolåt med en för dagen ny text, "Maxi is a wonderful place, filled with glory and grace..."


Elian har utvecklats till en person som är i det närmaste omöjlig att komma överens med. Vi känner inte igen honom. Han är sur och arg och lyssnar inte alls. Kastar grejer och provocerar hela tiden. Jag som tyckte att han hade lugnat sig och att den här trotsfasen hade börjat plana ut. Men, det är väl inte så konstigt kanske med extrem värme ute som inne och dessutom lite extra värmepåslag inifrån. Det vore en lögn att säga att inte värmen även påverkar Manges och mitt humör. Jag fick nästan panik när jag skulle läsa saga för Elian och han ville ligga nära. Jag hotade till sist med att inte läsa någon saga om han inte flyttade på sig. Stackars liten, vill ligga nära och mysa och blir hotad precis innan han ska sova. Han flyttade i alla fall några centimeter till sist och dagen fick ett bra avslut. Innan vi skulle läsa sagan tog jag tempen på Elian. När jag hade stoppat in termometern i rumpan gick det någon minut, sedan sa han "Får du någon fisk?" Hehe, söt!!

Tänk att få den här på kroken/tempen!



Utveckling: Vide kryper nu. Han har krålat fram sista tiden men härom dagen kröp han på riktigt och nu övergår han mer och mer från krål till kryp.

1 kommentar:

  1. HA HA HA Elian är ju bara för söt... Saknar er redan... Puss Syster

    SvaraRadera