onsdag 7 juli 2010

Jag har haft ett par helt underbara dagar på Landsnäs! Tänk vad det kan göra för själen att bara få koppla av lite utan barn och måsten. På alla frågor om vad vi ska göra, vad vi ska äta osv har jag bara svarat "jag bara följer med". Jag har inte fattat ett enda beslut utan bara njutit och hängt på. Skönt att få slippa bestämma och planera hela tiden. Beatas stuga heter Turkiet och bjuder in till total avkoppling. Nu för tiden finns det vatten och el men vi kissar fortfarande i det fria och bajsar på dasset utan dörr. Jag gillar det kravlösa. Hemma i vardagen har jag alltid kontroll men på Landsnäs tar man dagen som den kommer och allt är bara som det är. Det är otroligt befriande! Vi tog båten ut till en ö för att sola och bada. Sommen är en klarvattensjö med helt underbart vatten. 23 grader i vattnet är alldeles lagom. Vi tog en sväng med båten in till byn och åt lunch och gick på loppis. Jag fyndade en knoppbräda vilket var en av de saker som jag hade hoppats på att hitta på loppis i år! (Kanske visar jag upp den när den har funnit sig till rätta här hemma.) Jag lyckades också samla ihop en hel hög med drivved som kanske såsmåningom kan bli något vackert. Eller inte! Det är egentligen inte det vikiga. Jag älskar att gå runt och rota och se vad för skatter jag kan hitta vid strandkanten.
Jag tog Beata med mig som skydd mot eventuella ormar. Deras närvaro är det enda som grumlar härligheten. Framförallt så här i början på sommaren hoppar hjärtat så fort ett löv fladdrar i vinden och ögonen blir så ansträngda av att söka av terrängen efter potentiella ormhot att dom till sist skakar. Beata är minst lika rädd som jag så hon utgör inget större skydd vid ett eventuellt angrepp men det känns ändå skönt att ha någonvid sin sida.

Vi har druckit vin och bubblat hela dagarna och jag kom hem stärkt och redo för nya äventyr med familjen. Idag tar vi en tur till långa lisa. Hoppas det inte är så mycket mygg!

2 kommentarer:

  1. Låter som att du har haft det toppen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, du låter väldigt stärkt och redo för nya utmaningar. Det där var nog en bra idé tror jag!

    SvaraRadera